Usluga pripreme projekta kreće od razvoja projektne ideje, nakon čega slijedi pronalazak adekvatnog izvora financiranja te priprema projektne prijave na natječaj.
Da bi krenuli u pripremu projektnog prijedloga potrebno je pronaći odgovarajući poziv ili natječaj. No, svakako bi bilo najbolje imati projektnu ideju i onda je prilagoditi natječaju.
Proces započinje analizom, trenutnog stanja i identifikacijom problema. Kad smo utvrdili problem trebamo provesti analizu dionika. Potrebno je prepoznati sve relevantne sudionike koji imaju interes u projektu. To uključuje krajnje korisnike, partnere, suradnike, konkurenciju, institucije, lokalnu zajednicu i druge relevantne dionike. Potrebno je razumijevanje interesa, prioriteta, ciljeva, snaga, slabosti i stavova svakog dionika. Na taj način identificiramo saveznike, protivnike, kao i njihovog utjecaj na projekt.
Kada smo analizirali stanje i dionike prelazimo na formuliranje ciljeva i strategija. To znači da identificiramo konkretne, mjerljive i realistične ciljeve kako bi se nakraju mogao procijeniti uspjeh projekta? Razmotrit ćemo različite opcije i pristupe te odabrati one koji su najučinkovitiji i najprikladniji za specifične ciljeve projekta. Potom slijedi definiranje konkretnih mjera ili aktivnosti koje će se provesti kako bi se ostvarili postavljeni ciljevi. U skladu s tim isplanirat ćemo sve korake potrebne za provedbu odabranih strategija i postizanje ciljeva projekta. Da bi osigurali podršku za provedbu projekta, uključit ćemo relevantne dionike u komunikaciju o ciljevima i strategijama kako bi se osiguralo razumijevanje i podrška za projektni plan.
Naravno, ne smijemo zaboraviti na moguće rizike i njihov utjecaj na projekt pa ćemo napraviti analizu rizika.
Na kraju ćemo napraviti troškovnik odnosno izraditi proračun za sve što nam je potrebno za realizaciju projekta.
I nikako ne smijemo zaboraviti horizontalna načela te doprinos projekta u ostvarenju tih načela.
Identifikacija potreba:
Kategorije troškova:
Osigurat ćemo da je proračun detaljan i transparentan, kako bi se što lakše pratili rashodi u skladu s projektnim potrebama.